Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

ο ναός..... το τζαμί..... το τέμενος...... και ο παραμορφωτικός καθρέφτης


θα φτιαχτεί λοιπόν "τέμενος" στην Αθήνα, με τα λεφτά των Ελλήνων φορολογουμένων που κατά 95% είναι χριστιανοί ορθόδοξοι.

προσέξτε "τέμενος" και όχι "τζαμί". Χρησιμοποιείται ο "αρχαιοελληνικός"   όρος "τέμενος"...... γιατί το "τζαμί" θυμίζει "τουρκοκρατία", "σφαγές", "παιδομαζώματα", "γενιτσαρισμούς", "σφαγές".

αντιγράφω από την wkikipedia
Το Τέμενος, <τέμνω,τέμενος,[1][2] είναι οριοθετημένος (τεχνητά ή όχι) χώρος μέσα στο οποίο λατρευόταν μια θεότητα ή συνηθέστερα ένας ήρωας στην αρχαία Ελλάδα. Ήταν συνήθως αλσύλλια που περιέκλειαν βωμούς ή και άλλες πρόχειρες, τυχαία τοποθετημένες κατασκευές για την τέλεση ιεροπραξιών. Αποτελούν ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά της αρχαίας θρησκείας,[3] ιδίως στις απαρχές της, καθώς και μέσα από την οριοθέτηση και καθιέρωση του χώρου προήλθαν τα ιερά.
Ο όρος δεν έχει αντίστοιχό του στις λατινογενείς γλώσσες, γεγονός που καταδεικνύει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της έννοιας. Δυο από τα πιο γνωστά τεμένη ήταν αυτά του Πέλοπα στην Ολυμπία (Πελόπιον) και του Οφέλτη στη Νεμέα.[4]

ναός αρσενικό
η λειτουργία θα τελεστεί στον ιερό ναό του Αγίου Θεοδοσίου
  • ο τόπος της θρησκευτικής λατρείας οποιασδήποτε θρησκείας ή αίρεσης
ειδωλατρικός ναός
ο ναός της Αθηνάς
  • (μεταφορικά) χώρος ο οποίος θεωρείται σύμβολο μιας συγκεκριμένης κοινωνικής δραστηριότητας
ναός της Θέμιδας
ναός της τέχνης

Το τζαμί (η λέξη προέρχεται από τα Τουρκικά: Cami) ή τέμενος, στα αραβικάمسجد‎  (μαστζίντ), είναι ο τόπος λατρείας των Μουσουλμάνων. Όλα τα τζαμιά είναι προσανατολισμένα προς την Κάαμπα της Μέκκας. Από το τζαμί γίνεται πρόσκληση (αντάν) πέντε φορές την ημέρα, για να υπενθυμίσει στους πιστούς ότι έφτασε η ώρα της προσευχής. Όποιος έχει τη δυνατότητα, έχει δηλαδή χρόνο ή δεν δουλεύει, πρέπει να πάει στο τζαμί για να προσευχηθεί: αυτό στη μουσουλμανική θρησκεία θεωρείται καλύτερο απ' το να προσεύχεται κανείς μόνος του. Όσοι δεν έχουν χρόνο ή τη δυνατότητα, μπορούν να προσευχηθούν στο σπίτι τους ή σε κάποιο χώρο εκτός τζαμιού, με μικρή προετοιμασία. Η επίσημη μέρα λατρείας για το Ισλάμ είναι η Παρασκευή, οπότε οι άντρες μουσουλμάνοι (όχι όμως και οι γυναίκες) είναι υποχρεωμένοι να πάνε στο τζαμί για να προσευχηθούν. Στο τζαμί διαβάζονται και οι «ευχές» προς κάποιον νεκρό πριν την ταφή του.
Δεν υπάρχει καθορισμένος τύπος Τζαμιού, γι΄ αυτό και διαφέρουν μεταξύ τους κατά ρυθμό, μέγεθος κ.λπ. Κοινό πάντως σε όλα τα Τζαμιά είναι η κεντρική τετράγωνη αίθουσα όπου οι πιστοί παρατάσσονται σε σειρές με το μέτωπο προς της Μέκκα, γι αυτό και η είσοδος σ΄ αυτά είναι σε αντίθετη διεύθυνση. Μέσα στο Τζαμί δεν υπάρχουν αγιογραφίες ούτε αγάλματα (απαγορεύονται στο Ισλάμ) και αντ΄ αυτών φέρονται σε περικαλλή πλαίσια ρήσεις από το Κοράνι. Επίσης μέσα σε κάθε τζαμί ξεχωρίζουν το "μιχράμπ", είδος ιερού που βρίσκεται επί έδρας λεγόμενης "μινμπάρ", τύπου άμβωνα ή δεσποτικού που στέκεται ο Ιμάμης. Το δε δάπεδο είναι καλυμμένο με τάπητες. Δεν υφίστανται καθίσματα και ούτε γίνεται χρήση κεριών. Οι πιστοί πριν την είσοδό τους στο τζαμί οφείλουν να βγάλουν τα υποδήματά τους και να πλύνουν τα πόδια τους, τα χέρια και το πρόσωπό τους, σε ειδικό χώρο έξω από το Τζαμί.

Τύποι τζαμιών[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Χαρακτηριστικό του κάθε τζαμιού αποτελεί ο μιναρές. Παλιότερα, η πρόσκληση προς προσευχή γινόταν από τον μουεζίνη, που έβγαινε στον μιναρέ και φώναζε το αντάν, για να ακούν όλοι οι πιστοί. Σήμερα, που η τεχνολογία έχει προχωρήσει, η αναγγελία της ώρας της προσευχής γίνεται ακόμα από το μιναρέ, με τη χρήση όμως μεγαφώνων. Αν και η χρήση των μιναρέδων έχει ουσιαστικά καταργηθεί, εξακολουθούν ωστόσο να συνοδεύουν αρχιτεκτονικά τα περισσότερα τζαμιά.

απορία πρώτη.
Υπάρχουν μωαμεθανοί, ή ισλαμιστές, ή μουσουλμάνοι, οι οποίοι είναι

σουνίτες
σιίτες
αλεβίτες
κλπ κλπ

το συγκεκριμένο τζαμί..... ξαναγράφω τζαμί και όχι τέμενος, υπό ποίου την δικαιοδοσία θα λειτουργεί;

απορία δεύτερη.
το τζαμί αποτελεί για τους μουσουλμάνους σημείο και χώρο ασύλου. Η Ελληνική πολιτεία θα σεβασθεί --- ως οφείλει-- τον κανόνα αυτό;

απορία τρίτη.
αν.... λέω άν ..... μεταξύ σουνιτών...σιιτών....και εγώ δεν ξέρω τι ..... υπάρξουν "καρπαζιές" ......για το θέμα διαχείρισης.... ή για το θέμα..... θρησκευτικού ελέγχου.... ποια θα είναι η θέση της Ελληνικής πολιτείας;

απορία τέταρτη και βασικότερη όλων.
γιατί η Ελληνική πολιτεία, δεν εφαρμόζει πολύ απλά το αυτονόητο;..... δηλαδή.

1. αναγνώριση "μουσουλμανικής" ή "μουσουλμανικών" εκκλησιών ..... ως εκφραστών της όποιας θρησκείας.
2. αρχιεπίσκοπο θα τον πούμε; ιμάμη θα τον πούμε;... τον "αρχηγό" ή τον "επικεφαλή";
3. άγορα του οικοπέδου απο το "εκκλησίασμα"......
4. ανέγερση του κτιρίου απο το "εκκλησίασμα"

το όποιο εκκλησίασμα. Είτε το σουνιτικό, είτε το σιιτικό, είτε το αλεβιτικό..... είτε ...είτε ...είτε.....