Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Ουτοπία

Σε κοιτάω. Σε παρατηρώ. Προσπαθώ να καταλάβω τι σκέφτεσαι. Οι εκφράσεις του προσώπου σου ,μου δείχνουν ότι ψυχικά σέρνεσαι. Σέρνεσαι γιατί νιώθεις την κούραση ή σέρνεσαι γιατί στο βάθος του μυαλού σου νιώθεις να έχεις αλυσίδες στα πόδια σου ; 

Πολλές φορές μου θυμίζεις αυτές τις ταινίες με τους δούλους που βαδίζουν στην σειρά και από πίσω τους έχουν κάποιον και τους μαστιγώνει. Μου προκαλείς ένα αμήχανο γέλιο. Αυτό το γέλιο παρουσιάζεται στο πρόσωπο του καθενός όταν προσπαθεί να βοηθήσει ,θέλει να βοηθήσει αλλά δεν ξέρει τι να κάνει. Για να σου δώσω να καταλάβεις ,είναι σαν να προσπαθείς να κάνεις τεχνητή αναπνοή στον ετοιμοθάνατο αλλά πιέζεις τα λάθος σημεία στο σώμα του. 

Ξέρω ότι στο μυαλό σου έχεις πολλές ιδέες. Πεθαμένες ιδέες. Δεν βάζω μέσα το κομμάτι της ιδεολογίας. Βασικά θα ήταν καλύτερο να σταματήσεις να μιλάς περί ιδεολογίας και στην θέση της να βάλεις τον τίτλο πεθαμένες ιδέες. Τις ονομάζω έτσι γιατί τις έχεις αλλά δεν τις έχεις εφαρμόσει ποτέ. Άρα δεν είναι ιδέες αλλά μία έκθεση ενός μικρού παιδιού στο δημοτικό. Βασικά τώρα που το σκέφτομαι η Έλλαδίτσα αποτελείται από μία κοινωνία ανηλίκων. Αυτό το λέω γιατί έχουμε αυτό το βλέμμα της αθωότητας στα πρόσωπα μας. Εμείς σαν μικροί δεν έχουμε αρμοδιότητες κοιτάμε να μην δίνουμε πουθενά τα παιχνίδια μας και το κυριότερο για τον χαρακτήρα μας δεν φταίμε εμείς αλλά ο αδερφός και οι γονείς μας. Και για μάντεψε τώρα ποιοι είναι οι γονείς μας.

Μην μου πεις έχω δίκιο. Θέλω να μου πεις πως έχω άδικο ,και να μου το αποδείξεις.

Όλες οι λύσεις είναι γύρω μας απλά εμείς δεν τις βλέπουμε. Έτσι και εγώ με τον τρόπο μου ,θα σου αναφέρω τις πεθαμένες μου ιδέες :
1ον Επιστροφή στην φύση. Όταν λέω φύση δεν εννοώ την σπηλιά ,αλλά το χωριό. Έχουμε μαζευτεί σε μία πόλη 6 εκατομμύρια κόσμος και έχουμε χάσει τον μπούσουλα.
2ον Αυτάρκεια. Καλλιέργησε τα χωράφια σου ,ζήσε με τα λίγα και ότι σου περισσεύει πούλα το σε αυτούς που δεν έχουν αρχίσει ακόμα τα παράγουν.
3ον Εκπαίδευση. Χτίσε από την αρχή το εκπαιδευτικό σύστημα. Μην περιμένεις από το κράτος να το φτιάξει. Οργανώσου με τους συχωριανούς σου. Φτιάξε ένα αποθεματικό τροφίμων ,φτιάξε ένα σπίτι και κάνε μία πρόσκληση ενδιαφέροντος στην εφημερίδα για καθηγητή. Γιατί να μην έρθει ; Αφού δεν θα του κοστίζει τίποτα. Όσον αφορά ,την τριτοβάθμια εκπαίδευση ,μόνο όσοι πραγματικά ποθούν τα γράμματα να σπουδάζουν.
4ον Κλείσιμο τραπεζών. Ελπίζω τώρα ,που δεν σε δανείζουν να έχεις καταλάβει ότι ο πλασματικός κανόνας είναι ανήθικος και το χειρότερο ότι βασίζεται εξ΄ ολοκλήρου στον δανεισμό. Αντί αυτών φτιάξε μικρές συνεταιριστικές τράπεζες στις οποίες εσύ και οι συχωριανοί σου θα πραγματοποιούν μικρές αλλά ακίνδυνες επενδύσεις. Στο πρώτο έτος έμαθα πως όση μεγαλύτερη είναι η απόδοση ενός προϊόντος τόσο μεγαλύτερος είναι και ο κίνδυνος. 
5ο και σημαντικότερο όλων. Ανέστησε το ελληνικό ιδεώδες. Και δεν εννοώ να καλλιεργήσεις τον φανατισμό στα παιδιά αλλά να τα ενημερώσεις για τις πράξεις του παρελθόντος. Με απλά λόγια αν είσαι συνηθισμένος στις ταμπέλες ,γίνε πατριώτης.Δεν είναι ιδεολογία ,αλλά τρόπος ζωής.
6ον Ρίξε όσες κεραίες εκπέμπουν σήμα. Πέτα την την τηλεόραση και τον υπολογιστή. Μόνο τότε θα εκτιμήσεις το πραγματικό νόημα της ζωής. Από την άλλη έχεις και εσύ δικαίωμα στην επιληψία.

Δεν ξέρω πως ακούγονται όλα αυτά στα αυτιά σου ,αλλά εγώ απέχω ένα κλικ από το να τα πραγματοποιήσω. Όχι , μην τρέμεις δεν θα κάνω πραξικόπημα. Είναι αυτή η λεπτή γραμμή που χωρίζει τα λόγια από τις πράξεις μας. Μέχρι τα λόγια μας όμως να γίνουν πράξεις τα παραπάνω είναι πεθαμένες ιδέες ή αλλιώς όνειρα και εμείς ως το υποκείμενο των πράξεων μας είμαστε οι ονειροπόλοι.

Η μέθοδος για να σκοτώσεις έναν άνθρωπο 
ή ένα έθνος είναι να σταματήσεις τα όνειρά του. 
Με τον ίδιο τρόπο που οι λευκοί αντιμετωπίζουν
τους ινδιάνους: σκοτώνοντας τα όνειρά τους, 
τη μαγεία τους, τα προγονικά τους πνεύματα.
William Burroughs, 1914-1997, Αμερικανός συγγραφέας